En hverdag med gode medarbeidere, hyggelige kunder og spennende arbeidsoppgaver. Høres det spennende ut? Da bør du bli vår neste kollega på serviceavdelingen!
I ACEL har vi en egen serviceavdeling på land, som per i dag består av 9 dedikerte medarbeidere. Hverdagen som servicemontør hos oss er først og fremst variert, og man får oppleve å være med på både små og store serviceoppdrag, samt noen mindre prosjekter. Våre kunder er hovedsakelig næringskunder med næringsbygg, men vi betjener også privatmarkedet. En av våre erfarne servicemontører Robert Kvassheim, forteller at ingen dag er lik og at det er én av fordelene i jobben som servicemontør;
- Å jobbe som servicemontør er spennende og lærerikt nettopp fordi det er stor variasjon i arbeidet vi utfører. Vi har mange faste gode kunder med forskjellige behov for elektrikertjenester, og får dermed være med på litt av hvert underveis, forteller han.
Martin Flem Osvold, som også er en av våre dyktige servicemontører, har nå jobbet hos oss i snart 2 år. Han kan fortelle at han allerede har fått være med på flere oppdrag i ACEL som har vært ekstra spennende;
- Det er nesten vanskelig å skulle velge ut ett konkret oppdrag som har vært ekstra spennende å være med på, men jeg kan trekke frem et vannverk jeg fikk være med å installere, forteller Martin.
- På denne jobben fikk jeg være med over en litt lengre periode, og fikk delta aktivt i planlegging av løsninger og avgjørelser underveis. Det gjorde at jeg lærte mye av selve arbeidet vi gjorde, og at jeg også lærte hvordan hele prosessen rundt drikkevannet vi har hjemme i springen er.
Jeg har også vært med på flere større ladeanlegg for elbiler som har vært kjekke prosjekt.
I ACEL har vi for tiden høyt trykk på arbeidsmengden, noe som gjør at vi fremover trenger flere dyktige medarbeidere.
Som servicemontør hos oss er det flere goder å trekke frem, da vi har både bonusordning og gode pensjonsordninger. Men det som kanskje er vårt viktigste «ess i ermet» er at vi har et veldig godt arbeidsmiljø. Noe både Robert og Martin kan bekrefte;
- Jeg har en arbeidshverdag som er veldig motiverende, mye fordi jeg har mange kjekke kollegaer i ACEL. I tillegg vil jeg trekke frem at det er høy takhøyde på serviceavdelingen, og et ganske «uformelt arbeidsmiljø».
Samtidig er det også åpent for at vi i stor grad kan styre arbeidsdagen selv, og bidra med endringer og nye løsninger der vi ser behov for det, sier Robert.
Martin forteller at han også opplever at kollegiet på serviceavdelingen gjør at trivselen blir stor;
- Vår avdelingsleder Michel Teige er en dyktig og engasjert leder. Han og de andre kollegene mine er en stor del av årsaken til at jeg trives så godt i ACEL.
Det handler om at det er generelt stor trygghet på det faglige på arbeidsplassen, og at vi sammen kan veldig mye. Når det av og til oppstår nye og ukjente utfordringer har man alltid noen å ringe for litt dialog og avklaringer, forteller han.
Servicemontørene våre møter mange kunder når de er ute i arbeid. Og da er det ekstra kjekt at de opplever det som noe som er en viktig del av trivselen også. Man må som servicemontør være god på kommunikasjon, både med kundene man møter og i samarbeidet med andre håndverkere. I ACEL er vi opptatt av å være både løsningsorienterte og serviceinnstilte.
- I ACEL får man hele tiden møte mange utrolig hyggelige kunder, forteller Martin. - Jeg liker at vi, i tillegg til å håndtere kundene og deres behov, får god oppfølging slik at vi blir gode på å jobbe selvstendig. Det er viktig at vi yter service på best mulig måte, for som servicemontør er vi jo bedriftens ansikt utad, avslutter han.
ACEL opplever en sterkt økende etterspørsel. Vi trenger en erfaren prosjektleder som vil bidra til grønn omstilling. ACEL er en ledende elektroentreprenør i den grønne omstillingen. I denne sentrale rollen vil du være med på å utvikle vår virksomhet og levere smarte, moderne og effektive løsninger til våre kunder.
The Torghatten Nord ferry will operate the route between Svolvær and Skutvik. The ferry has capacity for 50 cars and 199 people and measures 73.3 meters in length and 14.3 meters in width and will be completed in Q1 2026. The ferry will have a battery capacity of 3600 kWh. Skipsdesigner is the Norwegian Ship Design Company in collaboration with Torghatten Nord.
Helge Bjørge gikk av med pensjon ved utgangen av 2023. Helge har vært en hjørnestein i ACEL siden vår begynnelse i 2005 og har spilt en avgjørende rolle i oppbyggingen og ledelsen av Tavleverkstedet. Helge tok over rollen som avdelingsleder i år 2000, mens vi ennå var en del av ABB.