Ingen dag er lik, og det liker vi!

En hverdag med gode medarbeidere, hyggelige kunder og spennende arbeidsoppgaver. Høres det spennende ut? Da bør du bli vår neste kollega på serviceavdelingen!

I ACEL har vi en egen serviceavdeling på land, som per i dag består av 9 dedikerte medarbeidere. Hverdagen som servicemontør hos oss er først og fremst variert, og man får oppleve å være med på både små og store serviceoppdrag, samt noen mindre prosjekter. Våre kunder er hovedsakelig næringskunder med næringsbygg, men vi betjener også privatmarkedet. En av våre erfarne servicemontører Robert Kvassheim, forteller at ingen dag er lik og at det er én av fordelene i jobben som servicemontør;

- Å jobbe som servicemontør er spennende og lærerikt nettopp fordi det er stor variasjon i arbeidet vi utfører. Vi har mange faste gode kunder med forskjellige behov for elektrikertjenester, og får dermed være med på litt av hvert underveis, forteller han.
Robert Kvassheim forteller om en svært variert og spennende hverdag som servicemontør i ACEL. Her ved en av elbil-laderne ACEL har levert til fornøyde kunder.

Spennende arbeidsoppgaver

Martin Flem Osvold, som også er en av våre dyktige servicemontører, har nå jobbet hos oss i snart 2 år. Han kan fortelle at han allerede har fått være med på flere oppdrag i ACEL som har vært ekstra spennende;

- Det er nesten vanskelig å skulle velge ut ett konkret oppdrag som har vært ekstra spennende å være med på, men jeg kan trekke frem et vannverk jeg fikk være med å installere, forteller Martin.

- På denne jobben fikk jeg være med over en litt lengre periode, og fikk delta aktivt i planlegging av løsninger og avgjørelser underveis. Det gjorde at jeg lærte mye av selve arbeidet vi gjorde, og at jeg også lærte hvordan hele prosessen rundt drikkevannet vi har hjemme i springen er.

Jeg har også vært med på flere større ladeanlegg for elbiler som har vært kjekke prosjekt.
Martin Flem Osvold synes det er kjekt å få være med på mange ulike typer prosjekt i sin arbeidshverdag. Her er han på et serviceoppdrag for en kunde.
Fokus på trivsel

I ACEL har vi for tiden høyt trykk på arbeidsmengden, noe som gjør at vi fremover trenger flere dyktige medarbeidere.
Som servicemontør hos oss er det flere goder å trekke frem, da vi har både bonusordning og gode pensjonsordninger. Men det som kanskje er vårt viktigste «ess i ermet» er at vi har et veldig godt arbeidsmiljø. Noe både Robert og Martin kan bekrefte;

- Jeg har en arbeidshverdag som er veldig motiverende, mye fordi jeg har mange kjekke kollegaer i ACEL. I tillegg vil jeg trekke frem at det er høy takhøyde på serviceavdelingen, og et ganske «uformelt arbeidsmiljø».

Samtidig er det også åpent for at vi i stor grad kan styre arbeidsdagen selv, og bidra med endringer og nye løsninger der vi ser behov for det, sier Robert.

Martin forteller at han også opplever at kollegiet på serviceavdelingen gjør at trivselen blir stor;

- Vår avdelingsleder Michel Teige er en dyktig og engasjert leder. Han og de andre kollegene mine er en stor del av årsaken til at jeg trives så godt i ACEL.

Det handler om at det er generelt stor trygghet på det faglige på arbeidsplassen, og at vi sammen kan veldig mye. Når det av og til oppstår nye og ukjente utfordringer har man alltid noen å ringe for litt dialog og avklaringer, forteller han.
Hver dag byr på nye, kjekke utfordringer for servicemontørene i ACEL. Her gjør Robert seg klar til å dra ut til et av prosjektene han er med på.
Bli med på laget!

Servicemontørene våre møter mange kunder når de er ute i arbeid. Og da er det ekstra kjekt at de opplever det som noe som er en viktig del av trivselen også. Man må som servicemontør være god på kommunikasjon, både med kundene man møter og i samarbeidet med andre håndverkere. I ACEL er vi opptatt av å være både løsningsorienterte og serviceinnstilte.

- I ACEL får man hele tiden møte mange utrolig hyggelige kunder, forteller Martin. - Jeg liker at vi, i tillegg til å håndtere kundene og deres behov, får god oppfølging slik at vi blir gode på å jobbe selvstendig. Det er viktig at vi yter service på best mulig måte, for som servicemontør er vi jo bedriftens ansikt utad, avslutter han.
Er du en servicemontør som ønsker å jobbe på en avdeling med stor variasjon, gode læringsmuligheter og kjekke kolleger? Da vil vi høre fra deg!
Les mer om våre utlyste stillinger her.

Kontaktpersoner

Andre poster

ACEL Group har hatt en omfattende ombygging på Centurion del Atlantico for det argentinske rederiet Estremar S.A.U. Båten er ombygd ved Westcon Florø og ble overlevert 25. juni.

ACEL Group med datterselskap Haf Power Solutions (HAF) og ACEL AS er stolte av å kunngjøre en vellykket fullføring av et omfattende levetidsforlengelsen på fabrikktråleren Centurion Del Atlantico for det argentinske rederiet Estremar S.A.U. Fartøyet som opprinnelig er bygget i 1986 har gjennomgått betydelige oppgraderinger for å forbedre sin miljøytelse og operasjonelle effektivitet.

Les mer
Anleggsleder Elektro Landbasert Oppdrett

Landbasert oppdrett av fisk er Norges raskest voksende industri, og er et sterkt bidrag til en grønnere forretningsvirksomhet. ACEL har som ambisjon å være den klart beste leverandøren av elektro til dette markedet.

Les mer
ACEL Group kunngjør sterke økonomiske resultater og forventer kraftig vekst i årene som kommer.

ACEL Group rapporterer en omsetning i 2023 på 342,7 MNOK og en EBITDA på 32,6 MNOK.

Les mer
Vis flere poster